ketika yesus dan murid-muridnya melanjutkan perjalanan mereka, berkatalah seorang di tengah jalan kepada yesus:”aku akan mengikut engkau, ke mana saja engkau pergi.” yesus berkata kepadanya:”serigala mempunyai liang dan burung mempunyai sarang, tetapi anak manusia tidak mempunyai tempat untuk meletakkan kepalanya.” lalu ia berkata kepada seorang lain:”ikutlah aku” tetapi orang itu berkata:”izinkanlah aku pergi dahulu menguburkan bapaku.” tetapi yesus berkata kepadanya:” biarlah orang mati menguburkan orang mati: tetapi engkau, pergilah dan beritakan kerajaan allah di mana-mana.”

dan seorang lain lagi berkata: “aku akan mengikut engkau, tuhan, tetapi izinkanlah aku pamitan dahulu dengan keluargaku.” tetapi yesus berkata:”setiap orang yang siap untuk membajak tetapi menoleh ke belakang, tidak layak untuk kerajaan allah.”